Leveren

Voor een snelle levering van jouw bestelling doen wij beroep op onze verzendpartner bpost. Verzendingen naar een adres in België is volledig gratis, met uitzondering van avond- & zaterdagleveringen.

Wat zijn de leveringsmogelijkheden?

  • Levering thuis of op het werk

    Bestel je voor de eerste keer? Dan kan je hier jouw gewenste leveradres invullen.

    Heb je reeds bij Torfs besteld? Dan staat hier automatisch je standaard leveradres.
    Wil je jouw pakket liever op een ander adres laten leveren? Klik dan op "Kies een andere leveradres". 

    In het volgende venster, krijg je een lijst met alle leveradressen die je reeds gekozen hebt. Je kan de adressen bewerken, je kan een nieuw adres toevoegen en je kan nadien nog eens aangeven of je een bepaald adres als standaard leveradres wenst in te stellen. Vergeet niet om op "Selecteren" te klikken, om je leveradres vast te leggen.

    Koos je voor een artikel dat nog beschikbaar is in onze centrale voorraad (vóór 22u besteld = morgen gratis levering), dan kan je via de schuifbalk bovendien uit 6 leveringsdata kiezen met telkens de optie dag- of avondlevering. Selecteer wat jou het beste past.
    Opgelet: kies je voor een betaling met bankoverschrijving, dan gelden de leveringsdata niet. Ook wanneer je een artikel in je winkelmandje plaatst dat niet meer beschikbaar is in onze centrale voorraad met een levering binnen 5 -7 werkdagen, kan je geen leveringsdatum meer kiezen. Je hebt wel de keuze tusssen een dag- of avondlevering.

    Voor nationale zendingen binnen België werken wij met bpost als verzendpartner. Leveringen op weekdagen overdag tussen 8u - 17u zijn gratis. Kies je voor een avondlevering in de week tussen 18u - 22u of een levering op zaterdag, dan betaal je €3 extra. 
     

  • Afhalen in een Torfs winkel in je buurt
    In de zoekbalk staat automatisch het adres dat je opgaf bij je accountgegevens. Als je op de knop ‘Zoeken’ klikt, zie je onmiddellijk welke winkels er in jouw buurt zijn om je pakketje af te halen. Door op de knop ‘Hier ophalen’ te klikken, bevestig je jouw afhaalpunt. Nadat je er op op klikte, ga je verder met de volgende stappen.

    Opgelet: kies je voor deze leveringsmethode, dan kan je geen gewenste leveringsdatum opgeven. Onze winkels krijgen maximaal 3 keer per week levering. Wanneer je pakket geleverd wordt, is afhankelijk van de bevoorradingsdagen van de door jou gekozen winkel. Koos je voor een artikel beschikbaar in onze centrale voorraad (vóór 22u besteld = morgen gratis levering), dan kan deze leveringsmethode de opgegeven leveringstermijn verlengen

  • Afhalen bij bpost (kantoor, postpunt, automaat)
    Je kan je pakketje ook afhalen in een postkantoor, een postpunt of een pakketautomaat in België. Deze optie is niet toepassing voor klanten uit andere Europese landen. 

    Vul je postcode of gemeente in. Je krijgt nu een aantal bpost punten in je buurt te zien. Kies het afhaalpunt dat het beste voor je past, door er op te klikken. Er verschijnt nu extra info op het kaartje, aan de rechterkant. Klik op "Selecteer postpunt" voor een postpunt, of "Selecteer bpack" voor een automaat, om je keuze te bevestigen.



    Opgelet: kies je voor de leveringsmethode 'Afhalen bij bpost', hetzij in een kantoor, postpunt of automaat, dan kan je geen leveringsdata opgeven. Dit zowel voor artikelen beschikbaar in de centrale voorraad (vóór 22u besteld = morgen gratis levering via bpost), als voor artikelen met een levering binnen 5 – 7 werkdagen.

Wat zijn de leveringsmomenten aan huis?

  • Op weekdagen

Gratis dagleveringen van maandag t/m vrijdag tussen 8u - 17u

Avondleveringen van maandag t/m vrijdag tussen 18u - 22u voor €3 extra
Wil je graag zo snel mogelijk genieten van jouw aankoop, maar ben je overdag niet thuis om je pakket in ontvangst te nemen? Kies dan voor een avondlevering en je pakket wordt na je kantooruren bezorgd tussen 18u en 22u. Je betaalt slechts €3 extra en je kan de volgende werkdag al schitteren met je nieuwe aankopen.

  • In het weekend

Zaterdagleveringen tussen 8u - 17u voor €3 extra

Ben je tijdens de week niet altijd thuis om je pakket in ontvangst te nemen of heb je geen tijd om het af te halen in een Torfs winkel of postpunt? Dan kan je ervoor kiezen om je online bestelling te laten leveren aan huis op zaterdag voor slechts €3 extra.
Ideaal dus als je last minute nog op zoek bent naar een trendy paar schoenen of een toffe handtas voor het weekend! Zo ben je zeker dat je jouw favoriete artikel op tijd hebt!

Je pakketje wordt op zaterdag tussen 8u en 17u bij je thuis geleverd, het levermoment zal afhangen van het aantal pakketten in jouw regio.

Bovendien kan je genieten van een tweede aanbieding op maandag, indien je toch niet thuis zou zijn op het moment van de levering.
Hou er rekening mee dat je enkel kan kiezen voor een levering op zaterdag als het gewenste artikel nog voorradig is in onze centrale voorraad en mits een rechtstreekse betaling (niet met overschrijving).


Wat zijn de verzendkosten?

Verzendingen naar een Belgisch adres zijn volledig gratis, met uitzondering van avond- &  zaterdagleveringen.
Je betaald € 3 extra voor een avondlevering of een levering op zaterdag.
 

Leveringsmethode Leveringstermijn Verzendkosten
Levering thuis of op het werk

Op weekdagen vóór 22u besteld = morgen levering

  • Artikel beschikbaar in centrale voorraad
  • Rechtstreekse betaling
    (niet met bankoverschrijving)

Gratis*

* avond- & zaterdaglevering €3 extra

Afhalen in een Torfs winkel

Op weekdagen vóór 22u besteld = levering afhankelijk van de bevoorradingsdagen van de gekozen winkel

Gratis

Afhalen bij bpost (kantoor of postpunt)

Op weekdagen vóór 22u besteld = morgen levering

  • Artikel beschikbaar in centrale voorraad
  • Rechtstreekse betaling
    (niet met bankoverschrijving)

Gratis


Wat is de leveringstermijn?

De leveringstermijn is afhankelijk van verschillende factoren zoals de beschikbare voorraad, de gekozen leveringsmethode en de betaalmethode.
Vóór 22u besteld = morgen gratis levering

  • Het gewenste artikel is nog beschikbaar in onze centrale voorraad
  • Je bestelt en betaalt voor 22u met een debetkaart, kredietkaart, PayPal of via KBC/Belfius/ING online
  • Je kiest voor levering thuis, op het werk of in een postpunt

Langere leveringstermijn

  • Beschikbare voorraad
    Is het artikel niet meer beschikbaar in onze centrale voorraad, dan bestellen we het onmiddellijk voor je. Hierdoor is de leveringstermijn 5 tot 7 werkdagen.
  • Afhalen in een Torfs winkel in je buurt
    Onze winkels krijgen 3 maal per week levering. Zodra je pakket in de winkel geleverd wordt, krijg je een e-mail ter bevestiging.

Onvolledige bestelling

  • Bestelde je verschillende artikelen in eenzelfde order, dan kunnen wij je pakket pas leveren van zodra jouw order compleet is.
  • Kwaliteitscontrole
    Vooraleer wij jouw pakket verzenden, ondergaan alle artikelen een grondige manuele controle van de maat, de kleur, de kwaliteit, etc. Indien de artikelen niet voldoen aan de kwaliteitseisen, bestellen wij onmiddellijk een nieuwe paar en brengen we je op de hoogte.

Kan ik mijn pakket volgen?

Kies je voor “Levering thuis of op het werk” of voor “Afhalen bij bpost”, dan ontvang je een verzendbevestiging van zodra je pakket vanuit ons distributiecentrum vertrekt. In die mail vind je een link waarmee je de exacte leveringsstatus van jouw pakket kan volgen.

Kies je om je pakket af te halen in een winkel, dan word je via mail op de hoogte gebracht van zodra de zending vertrekt vanuit ons distributiecentrum en van zodra ze is toegekomen in de winkel.


Kan ik mijn leveringsmethode aanpassen?

Indien je na de bestelling jouw leveringsmethode wenst te wijzigen, dan kan dat naar een thuis-, of werkadres of één van onze Torfswinkels. Het is echter niet mogelijk om dit aan te passen naar een levering in een postkantoor of postpunt. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.


Wat als ik een verkeerd leveringsadres gebruikt heb?

Indien je na de bestelling merkt dat je een verkeerd leveringsadres gebruikt hebt, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.

Indien jouw pakket reeds vertrokken is en de postbode kan het pakket niet aan het juiste adres linken, dan zal het automatisch teruggestuurd worden naar ons distributiecentrum. Onze klantendienst medewerkers brengen jou hiervan op de hoogte. Samen zoeken we dan naar een gepaste oplossing om jouw pakket toch te kunnen leveren.
 


Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?

Als je hebt gekozen voor een levering aan huis of op het werk, dan moet je een ontvangstbewijs tekenen.

Ben je niet thuis bij een levering op een weekdag overdag? Dan laat de postbode een briefje achter in jouw brievenbus. Met het briefje kan je jouw pakket gaan afhalen in het dichtstbijzijnde postafhaalpunt. Het adres van dit afhaalpunt staat op het briefje. 

Bij een avondlevering of levering op zaterdag zal je pakket een tweede keer aangeboden worden de volgende weekdag overdag. Indien er dan opnieuw niemand thuis is om het pakket in ontvangst te nemen, wordt er ook een briefje achtergelaten voor ophaling in het dichtstbijzijnde postpunt of kantoor.
Opgelet, jouw pakket blijft zo'n 15 kalenderdagen liggen in het postpunt. Indien je het in die periode vergeet af te halen, zal het automatisch teruggestuurd worden naar ons distributiecentrum .
 


Mijn bestelling is bij bpost aangekomen, wat nu?

In een postkantoor of postpunt

  • Je krijgt een e-mail of SMS, neem deze mee naar het afhaalpunt.
  • Jouw pakket blijft 15 kalenderdagen liggen. Nadien wordt het teruggestuurd naar ons distributiecentrum.

In een pakjesautomaat

  • Selecteer op het scherm van de pakjesautomaat "een pakje afhalen"
  • In je bevestiging e-mail of sms van bpost, zit een QR-code. Scan deze via je smartphone of geef ze in op het scherm.
  • Het kastje met jouw bestelling gaat automatisch open.
  • Jouw pakket blijft 5 werkdagen beschikbaar. Nadien wordt het teruggestuurd naar ons distributiecentrum.


Live
chat